Lugnet före stormen

Godkväll godkväll!!

Nu har vi kommit in i rätt dygn igen efter resan.. Vi har haft en lugn lördag. Blev en sväng förbi torget för att inhandla blommor sen ett pass på gymmet innan vi cyklade upp till ikea för att inhandla lite småsaker :) Vi skulle haft en myslördag men hjärtat ville umgås lite med sina vänner så jag har faktiskt en ensam lördagkväll ikväll. Ska ändå snart lägga mig för kl ringer redan 05 imorgon då jag börjar jobba kl 06.

Tillbaka till resan.. Vi hade som sagt jätte mysigt och Malta kan jag verkligen rekommendera.. Vi flög lite dumma tider så resan dit började kl två på natten med buss från jönköping till nyköping och sen vidare med taxi till flygplatsen. Då va kl ungeför halv sex på morgonen och båda såg ut som en påse skit typ efter bara någon timmas sömn på bussen.

Hemresan va värst. Transfern hämtade oss kl 16. Vi flög halv 8 så vi försökte fördriva tiden inne på taxfree där jag även köpte en ny parfym :P Jag sov ungeför 20 min på flyget medans hjärtat sov lite längre tror jag. Kl halv tolv landade vi och då stod det en taxi och väntade som körde oss till nyköping station där vi skulle ta tåg tio i ett. Sorgligt nog va stationen stängd (precis vad vi trodde) så vi packade upp alla varma kläder vi hade i resväskorna och satte oss på en parkbänk för att invänta natttåget som kom 1 h senare. Haha.. Tåget tog 2 h och meningen va att vi skulle byta tåg i nässjö vidare mot jönköping. Men väntetiden va 2 h mellan 3-5 på natten och vi visste inte om det skulle vara öppet in på stationen och frysa hade vi absolut ingen lust med igen.. Så medans vi väntade på tåget från nyköping så ringde vi varenda taxibolag i hela Nässjö och Jönköping för att hitta någon som körde mitt i natten en torsdagnatt.. Det var inte lätt men när vi kom fram till Nässjö stod det en taxi och väntade på oss så vi slapp vänta på tåget.
Och det kan jag säga var det värsta jag någonsin varit med om.

Vårat tåg var lite försenat med ungeför 25 min så taxichauffören ringde oss 2 ggr och undrade vart vi var. När vi kom fram sa han att han va lite stressad till axamo så han undrade om det va lugnt att han körde på lite. Visst sa jag, vi är så himla trötta så vi vill bara hem. Det var en kille i våran ålder, alltså kan han inte ha haft körkort så många år.. Och han gasade upp i 175? Herrejösses jag har aldrig varit så klarvaken som jag var under den där resan. Fy fan. Mina tårar bara rann (men det har jag inte sagt till Daniel än) och jag var livrädd. Jag trodde verkligen att det var slutet så tillslut puttade jag han på axeln och sa måste du köra så jä*la fort?! Då skrattade han till och sa haha tycker du jag kör för fort. Men va fasen trodde han. Så gör man inte om man är taxichaufför. Han hade aldrig gjort så mot någon äldre eller om han inte hade känt igen Daniel. Så han saktade iallafall in till 120. Jag var fortfarande rädd men vi kom ju hem iallafall. När vi hoppade ut bad han om ursäkt och det gjorde han verkligen rätt i. Usch!!!!!!!!!

Även att vi har rest på natten så har vi hållt humöret uppe. Vi laddade upp med frukt, godis och mackor också om blodsockret skulle sjunka haha.. 

Vi hade jättefint väder dem 3 första dagarna. Så vi låg på takterassen som hade pool hela dagarna förutom då vi lunchade mitt på dagen! Den 4e dagen låg vi halva dagen innan vi gav upp för att det blåste så. Och sista dagen va det molnigt så då blev det lite shopping. Fick dock bara med mig ett par skor och en pyjamas hem haha :D 

På tisdagen åkte vi in till Sliema och kikade in utbudet där. Det fanns massa roliga affärer och ett jätte fint köpcentrum men vi ville me sista bussen hem till hotellet så vi hann knappt me nått där. 

Vi kommer absolut åka tillbaka till Malta. Förmodligen redan till sommaren. Våran sista semestervecka om vi inte tar en sista minuten. Beror på om vi vågar chansa eller inte :D

Hoppas ni har haft en bra vecka här hemma :D
 

Publicerat i Allmänt