Påskhelgen

Har haft en underbar ledig helg.. Förutom en mindre rolig incident :/

Fredagen jobbade jag extra till 4 på mitt gamla jobb. Sen raka vägen till mamma och pappa med Daniel där även syster väntade :)
Det blev yummie 3-rätters med hela familjen. Åhh!!! sen en sväng ut i ladugården där vi mös med lammen. Sen in och leta påskägg! Namnam...
Jag kom på jättebra gömställen. Micron och torktumlaren! Det slutade med att vi fick leka fågel fisk eller mittemellan och ajajaj det bränns eller brr kallt för att dom skulle hitta äggen haha. Daniels fick jag inte gömma för han ville inte rota runt i mina föräldrars hus haha! Sen lånade vi dubbelsängen och stannade över natten.

Möhippa på lördagen.. Först kidnappning på henns jobb ikea sen stripaerobic, bus på stan, fika i stadsparken, 3-rätters och fest hos Sara innan tanken var utgång. Men det blev endast en snabb visit på pipes.. Underbar dag!

Söndagen vaknade jag och hjärtat tidigt. Jossa sov på soffan så vi smög ut på en långpromenad så vi inte skulle väcka henne. Men hon pep nått från soffan när vi gick så tror hon vaknade ändå :/ Sen förbi Jossas lägenhet och sen raka vägen till mammas och pappas altan :D Det blev sol hela dagen och långpromenad.

Sötpappa som vill att allt han gör ska vara perfekt (vilket är bra) skulle ut i garaget på morgonen och fixa till nån liten grej på ett fönster till stugan. Till hjälp använde han sin cirkelsåg.. Men råkade såga av sig halva tummen:( Så han fick sitta på sjukan och sen åka upp till linköping och övernatta för att sy fast nerverna och senorna som lossnade. Åh paps. Tummen blev ihopsydd men han kan förlora känseln i tumtippen. Dessvärre blir det att jobba på stugan det närmaste veckorna. Han blev sjukskriven 2 mån men vägrade :D Gott att vara hemma nu annars ju :P

I måndags startade vi dagen med en skogspromenad och sen fixade mamma frukost. Lyx att vara hemma alltså. Saknar det!!!

Nu har jag skrivit en hel uppsats och skulle kunna skriva en till :D

Nu har jag jobbat sen i tisdags och har en dag kvar innan jag är ledig 3 dagar. Gott fast vill egentligen jobba så hoppas dom ringer från mitt förra jobb :D

Trevlig valborg!


Publicerat i Allmänt