Proteinpulver

Som vi alla vet så är det en djungel bland alla proteinpulver som finns på marknaden. 
Vilket ska man välja liksom? 
Jag tänkte tipsa om mina fyra favoriter. 

Först ut är whey gold standard som är det mest populära och mest sålda proteinpulvret på marknaden. 
Det har vunnit bl.a. "Supplement Of The Year". 
Hög proteinhalt på ca 80% så priset /kg ligger lite högre än andra proteinpulver.
Detta köper jag i choklad/mint smak och använder som smaksättning i bollar. 
Tänk er after eight, fast i nyttig version. 
Drömgott!!
Sen mitt älskade casein
Köper det på mmsports hemsida. 
Favoritsmaken är vanilla ice men choklad och pina colada är helt fantastiskt goda också. 
Använder det mest i kesella, proteinpannkakor och när jag bakar proteinmuffins.
Sen har jag en burk chokladprotein från märket self
Har som sagt väldigt svårt för att bara dricka proteinpulver så detta använder jag i bak eller proteinpannkakor. 
Sist ut är mitt jordgubbsproteinpulver från Charlotte Perelli

Använder det till mina jordgubbsproteinmuffins, som smaksättning i bollar och kesella eller till proteinpannkakor. 
Kort o gott, jag dricker aldrig rent pulver men till proteinrikt bak är det min räddare i nöden! 

Tipsa mig gärna om du har några favoriter som du tycker jag borde testa! 
😀













Publicerat i Allmänt