:D

Mina påskägg och påskpresenter :D Vann även på trissen :D

Gullepappa :D

Vi förstod att det skulle bli en fin dag när vi vaknade upp hos mamma och pappa :D

Jag längst till höger

Bruden

Påskhelgen

publicerat i Allmänt;
Har haft en underbar ledig helg.. Förutom en mindre rolig incident :/

Fredagen jobbade jag extra till 4 på mitt gamla jobb. Sen raka vägen till mamma och pappa med Daniel där även syster väntade :)
Det blev yummie 3-rätters med hela familjen. Åhh!!! sen en sväng ut i ladugården där vi mös med lammen. Sen in och leta påskägg! Namnam...
Jag kom på jättebra gömställen. Micron och torktumlaren! Det slutade med att vi fick leka fågel fisk eller mittemellan och ajajaj det bränns eller brr kallt för att dom skulle hitta äggen haha. Daniels fick jag inte gömma för han ville inte rota runt i mina föräldrars hus haha! Sen lånade vi dubbelsängen och stannade över natten.

Möhippa på lördagen.. Först kidnappning på henns jobb ikea sen stripaerobic, bus på stan, fika i stadsparken, 3-rätters och fest hos Sara innan tanken var utgång. Men det blev endast en snabb visit på pipes.. Underbar dag!

Söndagen vaknade jag och hjärtat tidigt. Jossa sov på soffan så vi smög ut på en långpromenad så vi inte skulle väcka henne. Men hon pep nått från soffan när vi gick så tror hon vaknade ändå :/ Sen förbi Jossas lägenhet och sen raka vägen till mammas och pappas altan :D Det blev sol hela dagen och långpromenad.

Sötpappa som vill att allt han gör ska vara perfekt (vilket är bra) skulle ut i garaget på morgonen och fixa till nån liten grej på ett fönster till stugan. Till hjälp använde han sin cirkelsåg.. Men råkade såga av sig halva tummen:( Så han fick sitta på sjukan och sen åka upp till linköping och övernatta för att sy fast nerverna och senorna som lossnade. Åh paps. Tummen blev ihopsydd men han kan förlora känseln i tumtippen. Dessvärre blir det att jobba på stugan det närmaste veckorna. Han blev sjukskriven 2 mån men vägrade :D Gott att vara hemma nu annars ju :P

I måndags startade vi dagen med en skogspromenad och sen fixade mamma frukost. Lyx att vara hemma alltså. Saknar det!!!

Nu har jag skrivit en hel uppsats och skulle kunna skriva en till :D

Nu har jag jobbat sen i tisdags och har en dag kvar innan jag är ledig 3 dagar. Gott fast vill egentligen jobba så hoppas dom ringer från mitt förra jobb :D

Trevlig valborg!

All min kärlek till dig

publicerat i Allmänt;
Jag måste vara mest kär i hela världen :)
Jag har verkligen träffat världens finaste kille.

Ikväll saknar jag han extra mycket. Han är hemma lagom tills jag somnat ikväll. Och imorgon åker han med mina föräldrar och min farbror och renoverar stugan så då får jag inte träffa han förens på kvällen :( Ska nog sätta koppel på mitt hjärta <3

Vädrets fel :D

Tjoho!

Vi får skylla på vädret för att jag inte har suttit här :D
Jobbar extra idag på mitt gamla jobb. 11.30-17. Sen blir det stenhård träning. Längtar :D
Började dagen med en promenad förbi jossas lägenhet. Gick utmed vättern hem. Åh sommar!!

Ska jobba vidare nu så ska ni få påsk uppdatering lite senare idag!
Kram på er

Lugnet före stormen

Godkväll godkväll!!

Nu har vi kommit in i rätt dygn igen efter resan.. Vi har haft en lugn lördag. Blev en sväng förbi torget för att inhandla blommor sen ett pass på gymmet innan vi cyklade upp till ikea för att inhandla lite småsaker :) Vi skulle haft en myslördag men hjärtat ville umgås lite med sina vänner så jag har faktiskt en ensam lördagkväll ikväll. Ska ändå snart lägga mig för kl ringer redan 05 imorgon då jag börjar jobba kl 06.

Tillbaka till resan.. Vi hade som sagt jätte mysigt och Malta kan jag verkligen rekommendera.. Vi flög lite dumma tider så resan dit började kl två på natten med buss från jönköping till nyköping och sen vidare med taxi till flygplatsen. Då va kl ungeför halv sex på morgonen och båda såg ut som en påse skit typ efter bara någon timmas sömn på bussen.

Hemresan va värst. Transfern hämtade oss kl 16. Vi flög halv 8 så vi försökte fördriva tiden inne på taxfree där jag även köpte en ny parfym :P Jag sov ungeför 20 min på flyget medans hjärtat sov lite längre tror jag. Kl halv tolv landade vi och då stod det en taxi och väntade som körde oss till nyköping station där vi skulle ta tåg tio i ett. Sorgligt nog va stationen stängd (precis vad vi trodde) så vi packade upp alla varma kläder vi hade i resväskorna och satte oss på en parkbänk för att invänta natttåget som kom 1 h senare. Haha.. Tåget tog 2 h och meningen va att vi skulle byta tåg i nässjö vidare mot jönköping. Men väntetiden va 2 h mellan 3-5 på natten och vi visste inte om det skulle vara öppet in på stationen och frysa hade vi absolut ingen lust med igen.. Så medans vi väntade på tåget från nyköping så ringde vi varenda taxibolag i hela Nässjö och Jönköping för att hitta någon som körde mitt i natten en torsdagnatt.. Det var inte lätt men när vi kom fram till Nässjö stod det en taxi och väntade på oss så vi slapp vänta på tåget.
Och det kan jag säga var det värsta jag någonsin varit med om.

Vårat tåg var lite försenat med ungeför 25 min så taxichauffören ringde oss 2 ggr och undrade vart vi var. När vi kom fram sa han att han va lite stressad till axamo så han undrade om det va lugnt att han körde på lite. Visst sa jag, vi är så himla trötta så vi vill bara hem. Det var en kille i våran ålder, alltså kan han inte ha haft körkort så många år.. Och han gasade upp i 175? Herrejösses jag har aldrig varit så klarvaken som jag var under den där resan. Fy fan. Mina tårar bara rann (men det har jag inte sagt till Daniel än) och jag var livrädd. Jag trodde verkligen att det var slutet så tillslut puttade jag han på axeln och sa måste du köra så jä*la fort?! Då skrattade han till och sa haha tycker du jag kör för fort. Men va fasen trodde han. Så gör man inte om man är taxichaufför. Han hade aldrig gjort så mot någon äldre eller om han inte hade känt igen Daniel. Så han saktade iallafall in till 120. Jag var fortfarande rädd men vi kom ju hem iallafall. När vi hoppade ut bad han om ursäkt och det gjorde han verkligen rätt i. Usch!!!!!!!!!

Även att vi har rest på natten så har vi hållt humöret uppe. Vi laddade upp med frukt, godis och mackor också om blodsockret skulle sjunka haha..

Vi hade jättefint väder dem 3 första dagarna. Så vi låg på takterassen som hade pool hela dagarna förutom då vi lunchade mitt på dagen! Den 4e dagen låg vi halva dagen innan vi gav upp för att det blåste så. Och sista dagen va det molnigt så då blev det lite shopping. Fick dock bara med mig ett par skor och en pyjamas hem haha :D

På tisdagen åkte vi in till Sliema och kikade in utbudet där. Det fanns massa roliga affärer och ett jätte fint köpcentrum men vi ville me sista bussen hem till hotellet så vi hann knappt me nått där.

Vi kommer absolut åka tillbaka till Malta. Förmodligen redan till sommaren. Våran sista semestervecka om vi inte tar en sista minuten. Beror på om vi vågar chansa eller inte :D

Hoppas ni har haft en bra vecka här hemma :D

Hopp då va man hemma igen

Hej allesammans!

Nu har vi landat på hemmaplan igen. Känns inte alls roligt. Vi har så fruktansvärt mysigt och roligt tillsammans så jag skulle kunnat stanna hur länge som helst.

Vi har haft det helt underbart. Men nu är vi riktigt trötta efter att vi kom hem och somnat halv 5 imorse. Så vi hörs imorgon igen:)

Ett sista ryck

Godmorgon godmorgon!!

Är precis uppstigen för en sista arbetsdag.. Inatt åker vi :P
Ska klä på mig och cykla bort till jobbet om en liten stund. Slutar vid 14 sen ikväll blir det mys med Emelie och Annika!! :D
Ha en mysig lördag!
K

Tillbaka igen :D

Tjohoo!!
Nu har jag landat vid datorn igen. Alldeles för längesen. Hoppas ni mår bra :)
Har precis börjat packa inför resan på söndag.. Åh så vi längtar!! Men nu har jag satt mig för kvällen och inväntar du är vad du äter. Världens bästa program :) En dag ska jag ta över programledarens roll!!

Jag har verkligen haft en jätte bra helg och vecka. Vi var ju som sagt i Lysekil i våran stuga. Den är ganska nyköpt och är ett riktigt renoveringsobjekt så i vår ska vi få arbeta :) Den kommer bli så himla fin!!

Det kostade över miljonen. Utan el och vatten. Det kan man inte tro men det är läget man betalar för :)

Här är den gamla stugan som jag är uppväxt i under somrarna. Den såldes för över 4 milj:/ Den nya ligger bara över vägen. Och vi har havet precis nedanför :D

På fredagen var vi ute hos mamma och pappa och sov där iomed att vi åkte tidigt på lördagen. Vi hade så himla mysigt. Mamma hade lagat tacos till oss när vi kom. Sen tog vi en skogspromenad och hade så jäkla kul. Sen mös vi ner oss i soffan framför talang med chips, godis och naturgodis från ryfors konfektyrer!!

Ursäkta minen.

Haha vi gjorde kullerbyttor i nedförsbackarna och han fångade mig verkligen in action.

Hos mamma och pappa.

Mamma gjorde lyxfrukost till oss.

Har jobbat hela veckan hittills och även i söndags. Ska jobba 2 dagar till innan jag tar en veckas semester :P

Igår var jag och mamma och fikade hos Elin och Jonas i deras nybyggda lägenhet. Åhh så otroligt fint! Det bjöds på jätte god kycklingsallad och efter det lite hembakat fika!
Har även hunnit träffat tjejerna för lite mys!

Dags att stänga ner här. Hörs imorgon innan fredagsmyset börjar :)