En tur i skogen

publicerat i Allmänt;

När jag jobbar helg är jag alltid så trött så det brukar oftast bli en lugn och mysig helg med Daniel..
I lördags åkte vi ut till mamma o pappas hus för o ta hand om djuren. Vi gav oss även ut på kantarell och blåbärsjakt. Dock hittade vi så mkt kantareller så vi hann aldrig plocka blåbär haha!

Fikapaus. Ostmackor och juice :P

ca 5 kg

Sitter och äter tacos nu.. Snart ska vi slänga på filmen vi bara orkade se halva av igår haha..
Kraaam på er

Lyckorus

Tjohej!!

Vilken underbar vecka jag har haft.. Är ledig imorgon och ska tillbringa dagen på stranden med Lisa om vädret tillåter :D Skööönt!!!

Igår när jag kom hem stod det ett paket till mig på tvbordet.. Åh fick massa gottigt ifrån Body shop IGEN? Va händer :) Bästa finaste!!!!!

På Kreta fick jag en ny favorit.. Donuts. Herrejösses så gott det är.. Andra gången jag skulle köpa en så gick jag med den i påsen en stund för att verkligen bli sugen. Har aldrig blivit så besviken som jag blev. Den va dötorr och förstörde hela min kväll. Haha tur att vi hade köpt choklad med som smakade kinderägg :P
Dessa va me chokladfyllning men föredrar nog utan fyllning..

Nya favoriterna.. Mini glassar. Perfekt dessert och såå smaskiga!!!
Det kanske borde komma till Sverige istället för att allt kommer i XL storlek eller X-tra allt haha :D

Bästa sättet

publicerat i Allmänt;
Bästa sättet att starta en morgon.. Yummi frulle utomhus med underbar älskling!!

Vardag

Nu är vardagen igång igen och jag jobbade min första dag idag efter semestern. Kändes helt okej.
Nu ringer kl om 6 h så sängen borde vara min plats.. Men jag är klarvaken o mannen min är ute så blir nog soffan en stund till :D

Grekland är underbart och jag vill tillbaka på direkten.
Daniel är verkligen den finaste människan som finns. Genombäst :) Kan inte vara lyckligare. Man kan ju säga att det var han och Grekland som gjorde resan så himla himla bra och rolig!

Har massa roligt att se fram emot nu det närmsta så jag lever livet och är supernöjd! Ett 5-siffrigt belopp på kontot när man kom hem var ju inte helt fel det heller :D

Natti natti söta ni!

Nojd!!!

Tjohej!!

Bara for att alskling har fatt mig pa sa bra tankar efter alla vara pratstunder och for att han ar sa bra sa ska jag bjuda han pa middag ikvall inne i hamnen! Blir jattemysigt.. Tur att vi har en kvall kvar imorgon innan vi aker hem :(

Igar gjorde jag en bra garning som gjorde att jag somnade gott.. Vi hade en hund som foljde efter oss (hon tog oss typ som matte o husse o lyssnade pa de vi sa, aven att hon inte forstod svenska :P) nar vi gick utmed shoppinggatan. Som den storsta djurvan jag ar sa kunde jag inte me annat an att ga in i en super market och kopa ett paket skinka. Ohh hon mumsade i sig allt pa en gang.. Sen gick hon darifran lika nojd som jag :)

Dags o fixa sig.. Kl ar 6 har nere o vi ska snart in till hamnen!!

Ha en bra kvall gott folk!!

Puss

Trodde det var omojligt

Hej allesammans!!

Har aldrig sett ett moln nar jag varit i Grekland.. Men idag var det tillomed sa stort sa det tackte solen buhh vi tog en drink i poolbaren och gav sen upp.. Kl ar dock halv 6 sa kanske pa tiden :) Igar firade vi 1 ar och 8 man .. Vi skulle ha det extra mysigt men vi var sa trotta sa vi somnade runt 22.
Vi ska fira idag istallet med ett restaurangbesok. (Som alla andra kvallar iforsig haha)

Trevlig torsdagskvall!!

Kramkram pa er

Aaoow

publicerat i Allmänt;
Solen fullkomligt stralar har i Grekland.. Vaknade nyss och ska ner till stranden en vanda sen upp o vacka varldens trottaste. Jisses vad man sover har nere. 10 h/natt nastan alla natter!

Igar va vi pa var favvorestaurang har i Kato stalos. Daniel fick sin efterlangtade pizza och jag testade svardfisk. Mums!!! Vi hade sa jakla kul igar sa det bara sprutade tarar. Han lyckas alltid fa mig till skratt tarar :)

Dags o bege sig ut! (om jag kommer upp ur stolen. Att ga i sanden som man ar ovan vid satter sina spar i vaderna, ajaj :/) Lyckades aven fa en small pa armbagen och en small pa nasan nar vi va pa ett vattenland. Rutschkanor ar for tusan livsfarliga och dolaskiga :)

Kan inte saga annat an att jag alskar detta livet och mitt hjarta. Tur att det bara ar 4 1/2 man kvar tills nasta resa!!!

Kramkram pa er

Vaaarmt o skont

Morrn Morrn!!

Efter strandpromenad och farska frallor ska vi nu bege oss till poolen och stranden!
Hoppas ni har det bra hemma :P

Pysss

Lever livet

Heej pa er alla!!

Langtar inte hem ett dugg. Tur att vi har en vecka kvar pa denna undebara o Kreta..
Igar akte vi buss nagra timmar for att ta sista veckan har pa chania. Forsta stallet va super och hotellet va annu battre :) Vi fick ett jattebra hotell har me forutom att balkongen ar mot vagen och grekerna livar till ungefar halv 5 pa morgonen. meen va gor de. Semester och vi kan vara uppe huur lange vi vill!!!

Ikvall ska vi in och ata pa min favoritrestaurang i hamnen i Chania.. Sa himla mysigt. Dock blir det en svettig buss for det ar taxi strejk i 2 dagar.. Men visst alskar vi varmen :)

Forresten.. Jag skulle behova hyra ut min lagenhet fran den 16e december och ungefar 3 1/2 man framover sa om nagon behover en 2a for 4900 i man eller vet nagon som behover sa hojta garna till.

Nu ska jag kila upp och snygga till mig for kvallen och pussa pa varldens basta ♥

Ha det gott dar hemma! Och ni som inte varit i Grekland. Ak hit (om ni gillar varme vill saga:)