Lyxlirar och tar kaffet i sängen - Bara för att det är fredag!

Dagens träning

Bröst & triceps i Habo! Sitter nu med en brännande känsla i axlar, bröst och armar. Och en helvetisk* träningsvärk i mage & ben från gårdagens pass. Jisses hur ska jag klara morgondagen. Imorgon kör vi vilodag all in!

Viktigt vetande om alkohol i samband med träning

Godmorgon godmorgon!
 
Idag tänkte jag, nu när helgen närmar sig, att vi kör ett viktigt inlägg om träning och alkohol.
Men även för att när jag var på gymmet häromdagen och råkade höra ett samtal mellan en tjej och en kille.
 
Tjejen: Jaa jag mår ju inte så bra idag (bakfull)
Killen: Starkt av dig att vara här och träna ändå
Tjejen: Jaa, tack! Detsamma.
 
Alltså va? Att träna med alkohol i kroppen är INTE bra och kan rent ut sagt vara livsfarligt. Det tjänar absolut inget till. Du blir varken smalare eller bygger muskler av det.
 
Så inte nog med att alkohol påverkar din prestationsförmåga negativt, kan det också vara farligt för hjärtat.
Anstränger du dig mycket med en promillehalt i kroppen kan du få ett blodsockerfall och bli dåsig eller till och med medvetslös.
Eftersom alkohol är vätskedrivande blir kroppen vissen, vilket leder till törstiga organ som snor vätska från musklerna som blir uttorkade och därför mer benägna att dra på sig skador.
 
Tycker detta är lika viktigt att tänka på som att tänka på att man inte ska träna vid infektion i kroppen eller halsont.
Du har bara en kropp.. och ett liv.
Tänk vad mycket kroppen ställer upp för dig. Ställ upp lika mycket tillbaka.
 
Har du alkohol i kroppen måste kroppen först få ut allt gift innan den kan börja tänka på att börja bygga muskler eller bränna fett (vad du nu är ute efter)
 
Så... alkohol och träning går fet bort!
 
Nu har vi alla en bra torsdag och kämpar på 2 dagar till innan den efterlängtade helgen kommer. Och jag ska gå på baksmällan III lalalala :))