Resultatet - Proteinbröd

OH HERREGUD MINA SMAKLÖKAR!!

Detta var helt seriöst det godaste jag någonsin ätit. Tillsammans med "den skrattande kon osten" och vanlig ost var jag i himlen :P



      

Nu till receptet:

4 dl krossade linfrön
2 msk fiberhusk
2 tsk bakpulver
1 tsk salt
1 tsk brödkrydda
250 gram kesella (den feta 10%)
6 ägg
20 hackade valnötter (jag tog lite valnötter och lite hasselnötter)
valfri mängd russin/aprikoser eller någon annan torkad frukt/nötter (jag tog bara russin)

Blanda allt och häll smeten i en brödform. (Jag smörade med lite smör i formen så brödet lättare går att få ur)
Grädda på 175'C i ca 55-70 min. Du märker när limpan är fast o fin :) Jag dekorerade med sesamfrön på för jag älskar sesamfrön smaken.
Låt svalna lite och... Äääät!

Ni får ursäkta den dåliga färgen det blev på korten. Men det smakar ju ändå lika gott :P

(Imorgon lägger jag upp receptet på mitt förra bröd, grahamsbullar.)

Publicerat i Frukost