Det här med att förbereda..

Att förbereda är för mig A och O. 
Då jag ofta har saker för mig så får oftast en av helgens aktiviteter bli veckohandling. 
Då jag gärna gör storkok så blir handlingen rätt smidig + att jag nästan alltid köper samma saker.
Oftast består en handling av: 
(beroende på vad som finns kvar sen veckan innan) 
Banan
Äpple
Apelsin
Avokado
Tomater
Paprika
Kesella
Keso
Mjölk/mandelmjölk
Kokosmjölk
Hallon
Mango
Granatäpplekärnor
Råris/matvete
Sötpotatis
Havregryn
Riskakor
Bönor
Nötter
Mörk choklad
Ägg
Kyckling
Lax/torsk
Tonfisk
Nötfärs
Broccoli
Spenat
Ärtor
Kryddor 
Saker jag inte kan vara utan fast som inte behövs inhandlas varje vecka är:
Mandelmjöl
Kokosmjöl
Kokosflingor
Fiberhusk
Russin
Mullbär
Chiafrön
Questbars
Torkad frukt
Proteinpulver 
Jordnötssmör/nötsmör

Sen ser jag alltid till att ha hembakade mellanmål som tex Proteinbars, proteinmuffins eller nyttobollar i frysen då min kropp mår som bäst med 2-3 mellanmål/dag.
Har jag suget/tiden så brukar jag slänga ihop nått nyttobröd som blir en smidig frukost då jag ibland inte är sugen på gröt/smoothie. 
Hemgjord granola blir det också en sats av då och då.
Som tex igårkväll.
Vi vet ju vid det här laget att mat har stor betydelse för både insidan, utsidan och inte minst humöret.
Så mina vänner, glöm inte ge din kropp det den faktiskt behöver. 
"Du blir vad du äter"


Vad måste ni alltid ha i skafferiet/kylen?










Publicerat i Allmänt