Det bästa beslutet jag någonsin gjort

Yoga!
För en vecka sen bokade jag in mig på en "nybörjarkurs" på My yoga här i Jönköping som öppnade upp sina nya lokaler mitt i city. 
Första gången fick vi en introduktion och hon pratade lite om yoga och därefter en 60 min lång yoga lektion. 
I priset ingick även en yogavideo och ytterligare 3 yoga lektioner. 
Super glad och lugn gick jag därifrån på tisdag kvällen och kände att det här kommer bli min drog.
Körde mitt andra yoga pass "Ashtanga lugn" på fredag kvällen och likaså den gången var jag nöjd och glad. 
Nu är det söndag morgon och idag kickar jag dagen med ett yoga pass mellan 9 och 10. 

Att ha ett medlemsskap på yoga kan för många tyckas vara dyrt. Och visst, det kostar minst det dubbla än ett vanligt gymkort, men jag ser det bara som en investering i mig själv. 
Jag kommer lägga lite mer än 17000 på friskvård på ett år. Då jag har gymkort, yogakort och massage varje månad. Men som sagt, en billig investering om jag framöver slipper sjukvård, mediciner och sjukskrivningar. 
Är trött på sjukvården efter alla besök, trött på alla mediciner som jag testat och att vara sjukskriven som jag var 2012 är något jag vägrar vara igen. 
Så detta var helt klart det bästa beslutet för tillfället. 
Jag ser framemot att få utvecklas och känna en stor förändring framöver av vad yogan kommer att ge mig ihop med gymträning och massage.
Nu ska jag få min kropp och mitt psyke i balans. 
Den här hösten och vintern kommer bli fantastisk!
Är du nyfiken på yoga? 
Ge det ett försök. 
Du kommer inte ångra dig. 



Publicerat i Allmänt